När man börjar ett nytt jobb flyger det tusen tankar i huvudet och jag är ju den som inte håller tyst. Kanske att mina medarbetare tycker att ” kan hon inte lyssna in och vänta lite”. Jag har en stark drivkraft har jag kommit på och det är att ” göra ett bra jobb”.
Min bakgrund är främst präglad av vikten av att utföra ett bra jobb. Jag har kämpat länge med att försöka tro att jag vill annat. Jag har tjatat om utveckling, utveckling, lärande, förändring…
Nu vill jag bara göra ett bra jobb.
Jag erkänner att min uppfostran har stor påverkan och vet inte om det är bra eller dåligt. Jag acceptera min drivkraft och det gör att mitt arbete är viktigt för mig.

Det är inte det enklaste idag att göra
ett bra jobb. Det är inte som förr.
Eller är det det fast vi tror att det är annorlunda?
I alla tider har vi behövt klara av att utföra jobbet utifrån FÖRVÄNTNINGAR, klara av att UTVECKLAS när det finns behov av det.
Vi vet att vi behövde ha en RIK FRITID att tjäna pengar till för att skapa mening.
Vi visste att vi behövde ge vår kropp vad den behövde för att behålla vårt VÄLBEFINNANDE.
Vi visste att vi inte klara det själva utan det krävdes SAMARBETE.
Vi visste också att det krävdes ett bra LEDARSKAP för att skapa lugn, struktur och framförhållning.
Finns säkert fler saker…
Detta behöver jag tänka på för att mitt arbete ska fungera och som ni ser så är mycket kopplat till mig själv och inte jobbets ansvar egentligen.

Visst är det komplicerat om vi väljer att se det så. Vi kan ägna hur mycket tid till de olika delarna som jag skrev ovan.
Jag har varit på föreläsningar, skrivit utvecklingsplaner , planerat, förberett osv
För mig har det bästa varit TO DO IT
Reflektera och analysera utifrån det resultat jag ser. Det har gett mig mest i min strävan efter att göra ett bra jobb.
Våga prioritera praktiken. Utan att vi glömmer av vad teorin kan tillföra våra reflektioner och analyser med.

Våga pröva och ha mod misslyckas. Då kommer den största framgången.
I golfen tänker jag ofta. Se målet,våga slå igenom och gå utifrån det resultat som blir. Då går det bäst.

Detta var mina drivkrafter och mitt sätt att se på arbete.

//Susann